ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה

 

אם אתם עוקבים קבועים של הבלוג, אתם בוודאי כבר יודעים שיש לי תקוות גדולות לגבי עתיד הרחפנים בחברה האנושית. עוד כשכתבתי ב- 2015-2016 את ספרי "השולטים בעתיד", שילבתי בו פרק שלם על עתיד המרוחק מאיתנו כדי עשור אחד בלבד, ובו ניתן למצוא ענן של רחפנים בשמי כל עיר. הם יישאו משאות וחבילות ממקום למקום, יספקו שירותי רפואת חירום תוך דקות ספורות, ואפילו עשויים לספק שירותי תחבורה אוויריים (כפי שאובר כבר הבטיחה לספק[1]).

מסתבר שלא רק אני חושב על הדברים האלו, אלא גם ממשלת ארצות הברית, שהחליטה לאמץ את הרחפנים לחיקה. השבוע הודיע משרד התחבורה האמריקני שעשר ממשלות בארצות-הברית ישתפו פעולה עם הממשל הפדרלי ועם חברות פרטיות, במטרה להתחיל להשתמש ברחפנים למטרות שונות. ההתמקדות הראשונית תהיה בהפעלת רחפנים בלילה, בשינוע חבילות, בטיסות מעל אנשים ובטיסות למרחקים ארוכים.

עשר חברות נבחרו להוביל את שיתוף הפעולה בין העיריות, הממשלות והתעשייה. הנה כמה מהמיזמים היותר מעניינים שיתחילו לרוץ כבר השנה.

אובר וגוגל נערכות לשינוע אווירי

מנכ"ל אובר החדש הבהיר לאחרונה כי "אובר לא יכולה להתרכז רק במכוניות. היא חייבת להתרכז בתנועה."[2] ואובר עושה בדיוק את זה: מנסה למצוא דרכים חדשות לשנע חפצים ואנשים באופן היעיל ביותר – כולל דרך האוויר. עכשיו גילתה אובר שהיא תשתף פעולה עם עיריית סאן דיאגו, כדי להקים מערכת תחנות ונמלי תעופה זעירים לרחפנים בתוך העיר. בחודשים הקרובים יוכלו חלק מהתושבים בעיר להזמין מזון ממסעדות ולקבל אותו מהאוויר ישירות לפתח הדלת תוך פרק זמן שינוע בין חמש לשלושים דקות.

באופן דומה, רחפנים של חברת גוגל / אלפאבית ישנעו חבילות לקהילות בווירג'יניה, והחברה תבחן כיצד התושבים משתמשים בשירות[3]. אלא שהשאיפות של גוגל נראות צנועות יותר מאלו של אובר לטווח הרחוק, מכיוון שחברת המוניות הודיעה שבהמשך הדרך עשויה המערכת הראשונית שהיא מפתחת כיום, לשמש גם כבסיס לשירות המוניות המעופפות העתידי שלה. מנכ"ל החברה הבהיר ששירות המוניות המעופפות אמור להתחיל להיבחן בערים בשנת 2020 (ההשקה המלאה צפויה בשנת 2028[4]).

5af47c95d89ab41a008b4696-1136-639.jpg

נמל התעופה העירוני העתידי של גוגל – תמונת קונספט. במקור מאובר.

רחפני עזרה ראשונה

אם אתם סובלים מהתקף לב פתאומי באמצע הרחוב, תצטרכו לחכות דקות ארוכות לאמבולנס. באנגליה תיאלצו להמתין 18 דקות בממוצע עד להגעת שירותי רפואת החירום[5]; בניו-יורק תחכו תשע דקות בלבד, ובישראל נעים זמני ההמתנה ברוב היישובים הגדולים בין עשר ל- 12 דקות[6]. קשה להאשים את שירותי הרפואה – האמבולנס חייב לנוע בכבישים שפקוקים לעתים קרובות, ואינו יכול לפלס נתיב ישירות למקום האירוע.

רחפנים, כמובן, אינם סובלים ממגבלות אלו. הם יכולים להתקדם בקו אווירי היישר אל מקום התקרית – בין שמדובר באמצע הרחוב, בבית פרטי או בקרחת יער. הם אמנם אינם יכולים לשאת אנשי צוות רפואי (עדיין), אבל הם יכולים לסחוב ציוד רפואי אוטומטי, אותו יכולים להפעיל עוברי-אורח נטולי ידע רפואי, על מנת לספק טיפול ראשוני מתקדם, כמתן שוקים חשמליים וזריקות אדרנלין.

במחקר שבוצע בסטוקהולם בשנת 2016, הודגם כי רחפנים למתן טיפול חירום רפואי מסוגלים לצאת לדרך תוך שניות ספורות מרגע קבלת ההודעה, לטוס במהירות של 75 קמ"ש ולהגיע ליעד תוך חמש דקות בלבד – פרק זמן אפסי בהשוואה ל- 22 הדקות שנדרשו לאמבולנסים להגיע לאותם יעדים[7].

חברת פלירטי מתחילה עכשיו ליישם את השירות בארבע ערים בארצות הברית, ולשגר באמצעות רחפנים ציוד רפואי מתקדם – דפיברילטורים אוטומטיים – לאנשים הסובלים מהתקף לב. אם השירות יצליח, בוודאי נראה אותו מתרחב גם לערים ולמדינות נוספות כבר בעתיד הקרוב.

קונספט רחפן-אמבולנס של חברת ארגודזיין.

רחפני שירות לשדות תעופה

רחפנים ידועים כאחד החששות הגדולים ביותר של טייסים כיום. בשנים האחרונות התקבלו דיווחים על מאות אירועים של 'כמעט-התנגשות' בין רחפנים למטוסי נוסעים[8]. אבל מה אם אפשר היה לשלב תנועת רחפנים ומטוסים באותו שדה תעופה? פדקס, ג'נרל אלקטריק ואינטל מנסות לשתף פעולה ביחד עם שדה התעופה הבינלאומי בממפיס כדי ליצור מערכת רחפנים שתפעל בשדה התעופה עצמו. הרחפנים אמורים לפטרל לאורך גדרות שדה התעופה, לשנע חלקי מטוסים קטנים בשדה, לבחון את המטוסים ולספק שירותי חירום לפי הצורך.

הכניסה למהפכה האווירית השנייה

שימושים אחרים שאושרו בתכנית הפדרלית כוללים שימוש ברחפנים לגילוי כרי-גידול של יתושים, וניטור אחר שדות חקלאיים ובעלי-חיים[9]. אבל אם נתקדם לרגע מעבר לשימושים הספציפיים, התכנית הפדרלית מאשרת לראשונה לרחפנים בארצות הברית – באופן ניסיוני וראשוני – לטוס בלילה, לטוס מעל ראשי אנשים ברום נמוך, ולטוס אל מעבר לשדה הראייה של מפעיל הרחפן. כל ההיתרים האלו אמורים לאפשר לרחפנים להשתלב תוך שנים ספורות בחיינו בכל מקום. אין פלא שלפי האיגוד הבינלאומי למערכות תחבורה לא-מאוישות, עד 2025 יוסיפו הרחפנים 100,000 משרות לכלכלה האמריקנית – ויניבו ערך כולל של 82 מיליארד דולרים.

כל השימושים הצפויים הללו מרמזים שאנו נמצאים כעת בימים הראשונים של המהפכה האווירית השנייה. במהפכה האווירית הראשונה שנפתחה בתחילת המאה ה- 20, התחלנו לעשות שימוש ראשוני בשמים באמצעות מטוסים גדולים ששימשו בעיקר לתיירות ולעסקים. במהפכה האווירית השנייה פוחתות העלויות הקשורות בשינוע האווירי, והכלים האוויריים הופכים להיות קטנים, נוחים ובטוחים מספיק כדי להיכנס לשימוש יומיומי בערים ברום נמוך, ולהשתלב בחייהם של כל התושבים.

קשה, כמובן, לחזות את העתיד, וייתכן בהחלט שחלק מהחזונות הקשורים למהפכה האווירית השנייה לא יתממשו במלואם. ייתכן, למשל, שמוניות אוויריות יתגלו כיקרות מדי להפעלה, במיוחד אם המעבר לתחבורה אוטונומית בכבישים תצמצם את הפקקים ותפחית את עלויות הנסיעה על הקרקע. כמו בתחילת כל מהפכה, מוקדם עדיין להתנבא באופן חד-משמעי אודות תוצאותיה הסופיות. אפשר רק להיות בטוחים שהיא עומדת להשפיע באופן דרמטי על חיינו בעשרים השנים הקרובות. הולך להיות מעניין.


 

אתם מוזמנים לקרוא עוד על עתיד הרחפנים והשירותים שיוכלו לספק לנו בספרי "השולטים בעתיד", בחנויות הספרים המובחרות (וגם אלו שסתם בסדר).

קישורים

[1] https://techcrunch.com/2018/05/09/ubers-aerial-taxi-play/

[2] http://www.thedrive.com/tech/20785/uber-will-soon-test-aerial-food-delivery-in-san-diego

[3] https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-09/drone-tests-from-deliveries-to-farming-unveiled-by-government

[4] http://www.businessinsider.com/uber-reveals-flying-taxi-prototype-says-service-will-be-affordable-2018-5

[5] https://www.pressreader.com/uk/daily-mail/20170714/281479276458578

[6] http://www.israelhayom.co.il/article/474997

[7] https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2631520

[8] https://www.washingtonpost.com/world/national-security/faa-records-detail-hundreds-of-close-calls-between-airplanes-and-drones/2015/08/20/5ef812ae-4737-11e5-846d-02792f854297_story.html

[9] https://www.usnews.com/news/best-states/articles/2018-05-11/lee-county-florida-to-battle-mosquitoes-through-federal-drone-program

36 מחשבות על “ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה

  1. מהנה מאד, תודה.
    אני לא מוצא סיבה שהמעבר לתחבורה אוטונומית בכבישים תצמצם את הפקקים, מיחסים לרכב האוטונומי יותר מדי יתרונות. רכב מעופף אוטונומי הוא ללא ספק פתרון שיקפיץ אותנו מעבר למכונית האוטונומית למרות שעדיין זה נשמע דמיוני

    נאס"א ואמזון לא רוצות שרחפנים ומטוסים יתנגשו – וזה מה שהן עושות בעניין
    https://www.themarker.com/wallstreet/1.6072853

    https://www.themarker.com/wallstreet/1.6076470

    אהבתי

    • תודה לך.
      לגבי הרכב האוטונומי: אם נעבור למוניות אוטונומיות יעילות וזולות מספיק, הציפייה היא שמספר הרכבים הפרטיים בכבישים ירד באופן דרמטי.

      אהבתי

      • ואומנם במדינות בהן התחבורה הצבורית יעילה וזולה יש ירידה במספר הרכבים הפרטיים. לאחרונה בגרמניה התחבורה הצבורית ב 5 ערים עומדת להיות בחינם כחלק מנסיון לבדוק צמצום שימוש רכב פרטי. הם מצאו שזה זול יותר מהפתרונות האחרים לעמידה בתקני הזהום אויר.
        עדיין אני סבור שזה פתרון חלקי ומצומצם ודרמטי הוא לא יהיה. אם תתבונן בערים גדולות כמו ניו יורק, אנשים מחזיקים מכוניות פרטיות מטעמי נוחות לא מטעמי עלויות או משתמשים במוניות. מה ישתנה? המוניות יהיו ללא נהג זה הכל. בשעות בהם נוסעים לעבודה או חוזרים ממנה יהיה מחסור וקושי להשיג מונית, עם נהג או בלי נהג. הדרך היחידה בה מכוניות אוטונומיות יצמצמו את מספר המכוניות בדרכים היא אם הם יוכלו לסיים את הנסיעה מהר יותר בהרבה.

        אהבתי

  2. מרתק כרגיל אבל אני קצת מודאג מ: ״ציוד רפואי אוטומטי, אותו יכולים להפעיל עוברי-אורח נטולי ידע רפואי״. האם עובר-אורח (עם או בלי חצקונים) ידע בהכרח להבדיל בין התקף לב (דפיליברטור) להתקף אפילפטי (לדוגמא)? ברור שהתסמינים שונים לחלוטין אבל בני אדם בכלל אינם תמיד חדי אבחנה.
    יורם

    אהבתי

    • לפי מה שקראתי, מדובר בדפיבירילטור שיש לחבר לחזה בנקודות מסוימות, לפי הנחיות של רופא בטלה-פרזנס, ואז המכשיר (או הרופא שבצד השני של הקו) עושה את היתר.

      כך או כך, אני מזכיר לך את קיומה של מגמה אחרת: ההתקדמות המהירה בבינה המלאכותית. לא אתפלא לראות תוך עשור רחפן עם בינה מלאכותית המסוגלת לספק טיפול רפואת חירום במקרים רבים.

      Liked by 1 person

  3. מרתק כרגיל אבל אני מודאג מ: ״ציוד רפואי אוטומטי, אותו יכולים להפעיל עוברי-אורח נטולי ידע רפואי״…
    יורם

    אהבתי

    • יורם, בהולנד אוניברסיטת דלף התחילה להפעיל רחפני עזרה ראשונה רובוטים שמסבירים בקול לאנשים במקום הארוע איך להשתמש בציוד שעליהם ואיזה טיפול הם צריכים לתת במקרה חרום צעד צעד.

      Liked by 1 person

      • לא ממש. בתור אחד שגר שם שלוש שנים ונמצא שם הרבה אני יודע שהמקומיים סומכים רק על רפואה פרטית ברפואת חרום, או "הצלה" במקרה של אזורים יהודיים, כיוון שזמן ההמתנה והשירות של האמבולנסים העירוניים עלול להיות ארוך מאוד וגרוע מאוד, ולא משתווה למד"א כלל. הממוצע לא מוצלח כי הוא משקלל את האזורים העשירים והפנויים בבת אחת עם האזורים העניים והצפופים. כמה זמן לוקח לאוטובוס להגיע בשכונות השחורות של ברוקלין או ברונקס לעומת אזורים העשירים במנהטן, או אפילו סטטן איילנד? זה מה שנקרא סטטיסטיקה גרועה.

        ואגב, כמה אחוזים מהמפונים שורדים שם לעומת מפונה שלא אומר את השם שלו כי אין לו ביטוח ונזרק לבית חולים המסריח הקרוב? ממש אין מה להשוות ממוצע נתונים רפואיים כמקשה אחת לעומת הארץ. גם בארץ אגב נמצאו פערים גדולים בין המרכז לפריפריה (מעגלית, ככל שמתרחקים מהמרכז). צריך סטטיסטיקאי ממש טוב בשביל משימה כזו.

        אהבתי

      • נחום, על פי חיפוש קצר ברשת זמן ההמתנה נ NY הוא לא הרבה יותר מ 9 דקות, ומצאתי את זה ביותר מכתבה אחת. אבל אם תתיחס לשעות לחץ בתחבורה אז בוודאי שזה מצב קיצוני עם הפקקים ואז רחפן יעזור, אפילו רחפן עם רופא אמיץ שלא סובל מפחד גבהים.

        http://www.nydailynews.com/new-york/ambulance-times-worsen-nyc-pol-budge-boost-article-1.2541573

        אהבתי

    • נחום אתה מעלה פה נושא אחר, האם כל אלו שלא יהיה להם ביטוח בריאות יהנו מכל החידושים העתידים? אבל אין ספק שחלק יחלחל גם למטה לעניים. רחפן שרותי חירום יהיה זול יותר ומהיר יותר מאמבולנס והוא גם יהיה מקושר עם רופא. זו תהיה קפיצת דרך מהירה.

      אהבתי

  4. איך רחפן יצליח להגיע מנקודה לנקודה בביטחון כשיש תחבורת רחפנים גדולה מסביבו? כרגע יש מפעיל של הרחפן אבל כל היתרון הוא במשלוח אוטונומי אחרת שליח על קטנוע היה עושה אותה עבודה. רחפן אוטונומי יצטרך לתקשר עם הסובב אותו וזה יעשה אותו מסורבל וגדול. וגם אם ימצאו דרך שכל הרחפנים יתקשרו ביניהם איך הוא יתקשר עם צפורים ולא יתנגש בהן?
    נראה לי שהערכה של הרחפנים כפתרון ומהפכה היא קצת מרחיקת לכת. כמו שאמר יורם גרשמן לשלוח ציוד רפואי בלי אדם שידע להפעיל אותו זה קצת לא מעשי, אבל אולי רופא מעופף זה שמושיץ
    גם לגבי נחיתה והמראה של מוניות מעופפות, במקום בו אני גר השרותים הרפואים נעשים בעזרת הליקופטרים וכל הפעילות של להגיע ל ו מ ההליקופטר דורשת הרבה זמן וטיפול טכני ובטיחותי שמאיט מאד ויש גם מזג אויר שמקשה וממש קשה לי לראות מוניות מעופפות יעילות על בסיס שגרתי אלא ממש במקרים יוצאי דופן של אנשים חשובים.
    תתבוננו בכמויות האנשים שנוסעות ברכבות התחתיות בשעות העמוסות, כל אלו יטוסו בשעות הלחץ במוניות מעופפות? פחד אלוהים.

    תענוג לקרוא, אני מקווה שתכתוב לעתים תכופות יותר, הכתבות שלך הן מקור אופטימיות בעולם יבש. ונראה שגם מתחיל פה בלוג פעיל עם תגובות ובלוג עתידני בישראל זה הישג ברמת אירויזיון 🙂 מזל טוב

    אהבתי

    • זו תגובה טובה, אבל אם תרשה לי להטיף – היא נובעת מכך שאתה בוחן את ההתקדמות של מגמה אחת בלבד (רחפנים) ולא מגמות נוספות כבינה מלאכותית או רכבים אוטונומיים.

      אסביר.

      א. בינה מלאכותית צפויה לעשות צעדים גדולים בשנים הקרובות, כולל לספק טיפול רפואי (או לפחות דיאגנוזה והמלצות רפואיות) במקרים רבים. היא גם לא תהיה ברחפן אחד – היא תהיה בענן, והרחפן יוכל לשמש רק כידיים וכעיניים שלה בשטח. למרות שיש לציין שעם השבבים החדשים שמיוצרים כיום, יש סיכוי לא-רע שחלק משמעותי מהבינה המלאכותית הרלוונטי למטלה הנדרשת, יוכל להתקיים ברחפן עצמו.

      ב. בהתאם, הרחפנים של עוד עשור יהיו אוטונומיים, או יתחילו להיות אוטונומיים, כך שיוכלו לנוע ולהתחמק זה מזה באופן אוטומטי.

      ג. הדרך הנכונה (לדעתי, ואפשר להתווכח על כך) לראות את העתיד של הרחפנים היא כחלק ממערכת אוטונומית שלמה וגדולה יותר, שכוללת גם את הרכבים האוטונומיים. מכיוון שבינות מלאכותיות מסוגלות לבצע טרנסאקציות ו- 'עסקאות' במהירות וביעילות, רחפנים אוטונומיים יוכלו לתפוס טרמפ על הגג של רכבים אוטונומיים בכבישים, בתמורה לאגורות ספורות שיועברו באופן אוטומטי. או לתפוס טרמפ על רכבים מעופפים, אם אכן אלו יתממשו.

      ותודה על המילים הטובות. מאד משמח לשמוע 🙂

      אהבתי

  5. לפני מספר חודשים היתה כתבה על שימוש שעושה המכון הוולקני ברחפן לצורכי מעקב אחרי גידולי שדה. הם יכולים בעזרת חישנים לגלות איזה שדה ואיזה אזור נגוע ולשלוח את הריסוס המתאים לשם. הם יכולים לדווח מה מצריך השקייה.
    כל אלו נשמעים לי כמשהו שיכול להעשות עם מינימום שימוש בכוח אדם ויוזיל עלויות מזון. קראתי שיש שימוש ברחפנים לניטור מקורות גידול של יתושים וזה בוודאי יקטין מחלות בעולם השלישי.
    קראתי שבניו זילנד יש חברה בשם קיטיהוק שעומדת להתחיל שרות מוניות מרחפות ממש בקרוב, כנראה ששימוש ברחפני שרות ומוניות מרחפות יהיה שימושי במקומות מרוחקים מהעיר שהאוכלוסיה בהם דלילה.
    אולי הרחפנים לא יהיו שינוי דרמטי בחינו כמו שהסלולרים היו אבל הם ישתלבו מהר ובטבעיות ויקלו על החיים ועוד יצוצו להם שימושיםשלא חשבנו עליהם.
    החלק של הרגולציה שלהם הוא מעניין כיון שנוכל לראות כיצד יש מדינות שמשאירות לשוק הפרטי לקבוע את התקנים ויש מדינות שמקשות בבירוקרטיה.

    אני שמחה שגיליתי את האתר הזה, הצעה: אולי תעלה בצד אפשרות לקנות את הספר שלך תמורת תרומה?

    https://techcrunch.com/2018/03/13/kitty-hawk-begins-certifying-its-self-flying-taxis-for-service-in-new-zealand/

    אהבתי

  6. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  7. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  8. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  9. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  10. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  11. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  12. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  13. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  14. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  15. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  16. -הקושי להפנים את המהפכה שבדרונים נובע ממגבלה פסיכולוגית, וזה נושא מצויין להעלות עליו כתבה, חוסר היכולת של בני אדם להבין את השינויים כיון שהם מתחוללים בקצב מהיר משהיה אי פעם.

    העתידנות, אני מניח, מנסה לכסות לא רק שינויים טכנולוגים אלא גם חברתיים, משפחתיים, חוקתיים, מנטלים. לצערי לא קראתי את הספר שלך ואינני יודע אם הוא מקיף את הנושאים האלו. מהפכות חברתיות עתידניות כתוצאה משינויים מהירים (מדי) העוברים על החברות המודרניות?

    -אולי תמצא זמן לכתוב על מחשבי קואנטום והמהפכה שהם יביאו כשסוף סוף ימצאו דרך להשתמש בהם.

    http://www.bbc.com/news/technology-43580972

    https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180426085521.htm

    -שימושי דרונים שלא הוזכרו פה: ניקוי חלונות ברבי קומות, כבר מתבצע, ושילוב בבנית מבנים בסיוע דרונים. מגדלים וגשרים שנבנו בניסוים בסיוע דרונים בזמן קצר.

    תודה על הכתבות המאלפות ועל הזמן שאתה מקדיש לתגובות

    אהבתי

  17. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  18. פינגבק: רועי צזנה: ארצות הברית נכנסת רשמית למהפכה האווירית השנייה - ייצור ידע

  19. ועוד על רחפנים:

    New Jersey Is Trying To Ban Drunk Drone Flying
    The New Jersey bill would make operating a drone under the influence of alcohol a disorderly person offense.

    Amazon Patents Drone Self-Destruction System
    In a worst-case scenario, the shopping giant wants drone fragmentation.

    Man Caught Smuggling 13 Pounds of Meth Into US Via Drone

    Feds Are Investigating a Crash Involving Drone, Army Helicopter
    The drone collided with the Black Hawk helicopter east of Staten Island

    Flock Launches Pay-as-you-fly Drone Insurance for Hobbyists

    Flock, a UK drone insurance startup, has unlocked its ‘pay-as-you-fly’ insurance and safety smartphone app, Flock Cover, to recreational pilots.

    The move opens up the platform to hobbyists, who can use the mobile app to receive a real-time risk report for their flight, before purchasing on-demand Public Liability Insurance. Underwritten by German insurance giant and DRL sponsor Allianz, the policies start from £3 per day.

    Liked by 1 person

  20. התמונה של נמל התעופה העירוני העתידי של גוגל מעלה את המחשבה שיהיה קשה מאד לאכלס את כל המכוניות המעופפות האלו.
    הפתרון של אילון מסק למנהרות תת קרקעיות אולי יהיה פתרון ריאלי יותר, מהירות של עד 800 מיל לשעה עם המכונית שלך….זה יצמצם את הפקקים

    אהבתי

    • נראה לי שיש כאן טעות חשיבתית: קשה לאכלס מכוניות על משטח דו-מימדי (כלומר, כביש), אבל כשרוב המכוניות המעופפות נמצאות באוויר (מרחב תלת-ממדי) רוב הזמן, לא אמורה להיות אותה בעיה. אני צודק?

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s